Juridische documenten
Hosting Voorwaarden
Artikel 1: Algemeen
Deze hostingovereenkomst (deze “overeenkomst”) wordt aangegaan door en gesloten tussen Wites (Gevestigd te De Ommegang 15, 9822AZ in Niekerk Westerkwartier) en u, en treedt in werking op de datum van elektronische of schriftelijke acceptatie. Deze Overeenkomst bevat de voorwaarden en bepalingen die van toepassing zijn op uw gebruik van Wites hostingservices (de “Diensten”), en vormt de volledige overeenkomst tussen u en Wites betreffende het onderwerp van deze overeenkomst.
Met de elektronische aanvaarding van deze Overeenkomst geeft u te kennen dat u deze Overeenkomst hebt gelezen en begrepen en dat u erkent en aanvaardt dat u gebonden bent aan deze Overeenkomst.
De termen “wij”, “ons” of “onze” hebben betrekking op Wites. De termen “u”, “uw”, “Gebruiker” of “klant” hebben betrekking op personen of entiteiten die deze Overeenkomst aanvaarden. Niets in deze Overeenkomst kan worden opgevat als een toekenning van rechten of voorrechten van derden.
Wij kunnen naar eigen goeddunken deze Overeenkomst, beleidslijnen of hierin vervatte afspraken en limieten of beperkingen van de Diensten te allen tijden wijzigen of aanpassen en dergelijke wijzigingen of aanpassingen zullen direct van kracht zijn na publicatie op deze website. Uw gebruik van de Diensten na dergelijke wijzigingen of aanpassingen houdt in dat u deze Overeenkomst en eventuele beperkingen van de Diensten, zoals laatstelijk herzien, aanvaardt.
Als u zich niet onderwerpt aan deze Overeenkomst en mogelijke Dienstbeperkingen, zoals laatstelijk herzien, dient u uw gebruik van de Diensten te staken. Wij kunnen u zo nu en dan per e-mail op de hoogte stellen van wijzigingen of aanpassingen in deze Overeenkomst. Het is daarom uiterst belangrijk dat u uw accountgegevens up-to-date houdt. Wij zijn niet aansprakelijk of verantwoordelijk voor het niet ontvangen van kennisgevingen per e-mailbericht, wanneer dit het gevolg is van een onjuist e-mailadres.
Deze Algemene Hosting Overeenkomst is van toepassing op de uitvoering van webhostingsdiensten in aanvulling op de Algemene Voorwaarden.
Artikel 1: Beschrijving van diensten
1.1 Wites stelt geheugen en rekencapaciteit op een door Vimexx geëxploiteerde server ter beschikking voor de opslag van websites en voor de werking van via internet te gebruiken applicaties.
1.2 Wites zal de verbinding tussen de server en het internet tot stand brengen, verlenen en onderhouden, zodat de op de server opgeslagen gegevens zonder onderbreking en wanneer nodig door externe computers op internet (clients) door middel van de gebruikelijke internetprotocollen kunnen worden verzonden naar de oproepende computer.
1.3 Wites zal zich inspannen om de gegevens, die door de contractpartner zijn opgeslagen in overeenstemming met de voorwaarden van de overeenkomst, 24 uur per dag, zeven dagen per week voor het wereldwijde publiek beschikbaar te stellen via internet. Wites aanvaardt geen aansprakelijkheid voor succesvolle toegang tot de respectieve website, voor zover er netwerken worden gebruikt die niet exclusief worden beheerd door Wites of haar directe contractanten, inclusief hun interfaces naar netwerken van derden.
1.4 Wites zal onderhoudstijden plannen voor de optimalisatie en verbetering van de prestaties van de systemen die de diensten leveren, die in principe buiten de gebruikelijke kantooruren liggen, doorgaans in het weekend tussen 02.00 uur en 03.00 uur en alleen worden gebruikt als dat nodig is. Gedurende deze onderhoudstijden kan Wites haar technische faciliteiten zo nodig en tot een minimum beperkt houden. De klant wordt tijdig per e-mail geïnformeerd over het uitvoeren van onderhoud buiten bovengenoemde onderhoudstijden.
1.5 Wites zal zich inspannen om de systemen minimaal 98,5% van de jaarlijkse bedrijfstijd (beschikbaarheid) via internet beschikbaar te stellen.
1.6 Wites zal dagelijks een automatische back-up maken van de opgeslagen gegevens. De reservekopieën worden in het algemeen 60 dagen bewaard.
Artikel 2: Aanvullende diensten
Wites biedt op verzoek ook de volgende aanvullende premiumdiensten aan:
2.1 Domeinregistratie: op verzoek registreert Wites namens de klant domeinnamen bij de betreffende uitgevende instantie. De klant machtigt Wites om namens de klant alle verklaringen af te geven of alle activiteiten uit te voeren die nodig zijn voor de registratie van een domein bij de betreffende uitgevende instantie. De klant kan de daadwerkelijke toewijzing van de domeinnaam pas verwachten als deze door Wites is bevestigd. Wites aanvaardt geen aansprakelijkheid en geeft geen garantie met betrekking tot de toewijzing van de domeinnaam bestellingen. De klant vrijwaart Wites voor aanspraken van derden met betrekking tot de gekozen domeinnaam.
2.2 Spambeveiliging: Wites zal de inkomende e-mails van de klant monitoren en e-mails markeren die hoogstwaarschijnlijk ongewenste reclame bevatten (zogenaamde spam e-mails). Wites zal trachten de e-mails zo betrouwbaar mogelijk te markeren (markering van zoveel mogelijk spam e-mails, indien mogelijk, geen markering van gewenste e-mails).
Artikel 3: Verplichtingen van de klant
3.1 De klant is verantwoordelijk voor het onderhoud van zijn gegevens op de server. De klant krijgt een wachtwoord en het internetadres om de gegevens te wijzigen en bij te werken.
3.2 De klant is verplicht de inloggegevens niet aan onbevoegde derden te verstrekken. Klanten zullen Wites onmiddellijk op de hoogte stellen als zij weten dat onbevoegde derden op de hoogte zijn van het wachtwoord. Onbevoegde derden zijn niet die personen die met medeweten en instemming van de klant gebruik maken van opslag, die het onderwerp van de overeenkomst vormt.
3.3 Klanten moeten de verzekering geven dat ze geen inhoud invoeren die in strijd is met wettelijke voorschriften, persoonlijke rechten van derden en handelsmerkrechten of moraliteit. Klanten moeten in het bijzonder de bepalingen inzake gegevensbescherming in acht nemen in het voordeel van de gebruikers.
3.4 In het geval van een overtreding van de bovenstaande voorwaarde zijn klanten verplicht zich te onthouden van alle verdere overtredingen, Wites te vergoeden voor de hieruit voortvloeiende of resulterende schade en Wites te vrijwaren en vrijwaren van aanspraken van derden tot schadevergoeding en vergoeding van kosten veroorzaakt door de inbreuk. De vrijstellingsplicht strekt zich ook uit tot de verplichting om Wites volledig vrij te stellen van alle kosten van juridische verdediging (kosten voor rechtbanken, advocaten, enz.).
3.5 Dit laat onverlet het recht van Wites om verdere maatregelen te nemen, in het bijzonder om de inhoud te blokkeren en een buitengewone opzegging uit te vaardigen.
Artikel 4: Tijdelijke blokkades
4.1 Wites is gerechtigd de verbinding tussen de opgeslagen gegevens en het internet tijdelijk te onderbreken (systeemblokkering) indien er voldoende aanwijzingen zijn met betrekking tot illegale inhoud van de opgeslagen gegevens, in het bijzonder als gevolg van een waarschuwing door een vermoedelijk geschonden partij, tenzij dit kennelijk ongegrond is, of het resultaat is van onderzoeken door overheidsinstanties. De blokkade wordt, indien mogelijk, beperkt tot de vermeende inbreuk makende inhoud. De klant wordt op de hoogte gebracht van de blokkade en dient de reden te vermelden. De klant wordt ook verzocht de vermeende illegale inhoud te verwijderen of de wettigheid ervan aan te tonen en indien nodig te bewijzen. De blokkade wordt verwijderd zodra de verdenking is ontkracht.
4.2 Indien de klant programma’s draait op de gehuurde opslagruimte, die de werking van de systemen van Wites of haar agenten negatief zouden kunnen beïnvloeden of, door bekende veiligheidsgebreken, zouden kunnen bedreigen, is Wites gerechtigd het aanbod van de klant onmiddellijk te weigeren. De blokkade wordt, indien mogelijk, beperkt tot de programma’s die de negatieve impact veroorzaken. De klant wordt onmiddellijk op de hoogte gebracht van de blokkade en moet worden gemotiveerd.
4.3 Wites is voorts gerechtigd de verbinding tussen de opgeslagen gegevens en het internet tijdelijk te onderbreken indien de klant tweemaal achter elkaar in gebreke is met het betalen van de overeengekomen vergoeding of een aanzienlijk deel daarvan. Wites zal de klant minimaal 48 uur voor de daadwerkelijke uitvoering informeren over het voornemen om een blokkade uit te voeren. Na betaling van de achterstand zal Wites de blokkade onmiddellijk verwijderen.
4.4 Ondanks de blokkering van een aanbieding om een van de hierboven genoemde redenen, is de klant verplicht de overeengekomen vergoeding te betalen, ook voor de periode waarin de blokkade geldt.
Artikel 5: Verstoring van beschikbaarheid, andere gebreken
5.1 Indien zich storingen in de beschikbaarheid van het systeem voordoen, dient de klant Wites hiervan onmiddellijk op de hoogte te stellen. Wites zal trachten de verstoring van de beschikbaarheid onmiddellijk op te heffen.
5.2 Bij langdurige, substantiële opslaggebreken is Wites gerechtigd de gebreken binnen een door de klant verleende respijttermijn van 14 dagen te verhelpen. Indien een wezenlijk gebrek niet binnen de respijttermijn kan worden verholpen, kan de contractpartner de verschuldigde vergoeding verlagen.
Artikel 6: Aanvullende aansprakelijkheidsbepalingen
6.1 Wites is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de opgeslagen gegevens van de klant of de opgeslagen inhoud. Wites aanvaardt evenmin aansprakelijkheid voor schade die de klant lijdt als gevolg van wijzigingen van de opgeslagen gegevens door de klant of andere internetgebruikers.
6.2 Daarnaast is Wites niet aansprakelijk voor eventuele schade veroorzaakt door het omzeilen van wachtwoordbeveiliging en soortgelijke beveiligingsvoorzieningen door middel van “hacking” op de door de klant gebruikte server. Wites en de klant zijn er beiden van op de hoogte dat een bindende zekerheid over de beveiliging van deze beveiligingsvoorzieningen niet mogelijk is vanwege de vele mogelijkheden van onbevoegde derden om het systeem in en via internet te beïnvloeden.
Artikel 7: Vergoeding
7.1 De webhostingkosten zijn door de klant vooraf te betalen, aan het begin van een jaar, volgend op de facturatie.
7.2 Wites is vrij om tariefwijzigingen van dataverkeer aan de klant door te berekenen. De klant heeft dan gedurende veertien dagen na de ingangsdatum van de tariefwijzigingen het recht de overeenkomst door schriftelijke opzegging met onmiddellijke ingang tussentijds te beëindigen.
7.3 Het overeengekomen vaste tarief omvat een individueel overeengekomen opslagvolume en maandelijks gegevensoverdracht volume. Bij overschrijding van de overeengekomen volumes is de klant een extra vergoeding verschuldigd. Wites zal de klant onmiddellijk na vaststelling hiervan op de hoogte stellen van de overschrijding van de volumes, doch uiterlijk bij verzending van de eerstvolgende reguliere factuur. Indien dergelijke gegevens niet worden verstrekt, vervalt de verplichting tot betaling van de extra vergoeding.
Artikel 8: termijn
8.1 De overeenkomst wordt aangegaan voor één jaar. De overeenkomst wordt stilzwijgend verlengd met een jaar, tenzij de klant de huidige overeenkomst schriftelijk opzegt.
8.2 De overeenkomst kan door beide partijen worden opgezegd tot het einde van het jaar. De opzegging dient door de betreffende ontvanger te zijn ontvangen ten minste één maand voor de dag waarop deze van kracht moet worden. Dit laat onverlet het recht van de contractpartners om een opzegging om dringende reden uit te vaardigen.